استاد ۱۲۵ - چهار دوره تفکراتی در تمدن حاضر

 چهار دوره تفکراتی در تمدن حاضر


ایران و یونان - 
                            فرانسه و بریتانیا - 
                                                           آلمان و آمریکا - 
                                                         ایران - 


مقدمه
همه ساله در تاریخ یازدهم سپتامبر، به مناسبت سالروز تولد استاد نورعلی الهی که یک قاضی برجسته، عارف، موسیقی دان، فیلسوف و بنیانگذار دانشگاه سیرکمال می باشد، جشنها و سمپوزیوم هایی در سراسر جهان به اجرا درمی آیند . در شهر ترویزدورف آلمان نیز به موازات برخی دیگر از شهرهای آلمان، همه ساله جشن سالروز تولد استاد الهی بطور آزاد برای همگان اجرا می شود. در این جشن طبق آنچه به مرور به یک سُنت تبدیل شده است، همراه با اجرای موسیقی زنده کلاسیک و سُنتی، یک برنامه علمی به دو زبان فارسی و آلمانی نیز بصورت پاورپوینت ارائه می شود که در ارتباط کامل با آموزه های استاد الهی می باشد. مقاله حاضر ورزیون نوشتاری این برنامه علمی در سال جاری یعنی سال دو هزار و بیست میلادی می باشد. موضوع این برنامه، چهار جهانبینی علمی تاثیرگذار در تمدن حاضر است که بطور خلاصه به بررسی هرکدام از این تفکرات می پردازد.س

در پاسخ به این سوال که چرا سیر تحولات فکری از دیدگاه سیاسی مورد بررسی قرار نگرفته است باید گفت:س

سیاست، یک علم است که به تحلیل پدیده ها و روش کنترل و تغییر در روند آنها می پردازد. این پدیده ها از رابطه مابین دو دوست، زن و همسر او، تا ارتباطات درون کشوری و یک کشور با جهان خارج از خود، بسط و گسترش می یابد.س
در امر سیاست ورزی، دو عامل روانشناسی و در صورت لزوم، دگرگون ساختن واقعیت نقش بزرگی را بازی می کنند و اغلب، هدف وسیله را توجیه می کند. س

با کوتاه کلام، سیاست یعنی اینکه چگونه، تحت شرایط حاضر، و تا حد ممکن بدون درگیری خشونت آمیز، می توان به نتیجه دلخواه رسید. حال آنکه اصل و ریشه دمکراسی و حقوق مخلوق، از بدو خلقت اولین موجود از هر نوع، تدوین و تعریف شده است.س
از اینرو از پرداختن به جنبه سیاسی مطلب خودداری می شود.س


چهار جهانبینی علمی در تمدن حاضر
اگر تفکرات علمی و فلسفی در مورد شناخت جهان هستی و نوع انسان در سیاره زمین، در تمدن حاضر را دسته بندی کنیم، به عقیده من با چهار دوره عمده روبرو می شویم . این دوران را من بصورت زیر طبقه بندی کرده ام:س

س ۱- دوران ایران و یونان باستان 
       تفکرات فلسفی ایرانی-یونانی (حدودن ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا قرن ششم)س       
س ۲- دوران تفکرات دکارتی-نیوتنی
       بعد از قرون وسطی در رونسانس اروپایی (شروع آن حدودن از اواخر قرن پانزدهم تا اوایل قرن شانزدهم)س      
س ۳- دوران تفکرات کوانتمی هایزنبرگی
       اوایل قرن بیستم (حدودن از اوایل قرن بیستم تا این تاریخ)س      
س ۴- دوران تفکرات علوم تلفیقی
       اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم (حدودن از اوایل قرن بیستم و یکم تا انتهای تمدن حاضر)س     


س ۱- دوران ایران و یونان باستان. حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا قرن ششم

یونان باستان
علوم غالب :س
فلسفه: نظریات مربوط به خدا و انسان 
متافیزیک: برای مثال نظریه عالم مُثُل افلاطون
ماده: نظریه اتم 
ریاضیات: عمدتن مثلثات و هندسه
ستاره شناسی

مشهور ترین فلاسفه:س
س - تالس. تولد حدود ۶۲۴ سال قبل از میلا مسیح. از فرزانگان هفتگانه یونان
س - فیثاغورث. تولد حدود ۵۷۰ سال پیش از میلاد
س - دمکریت (دمکریتوس). تولد ۴۶۰ سال قبل از میلاد
س - سقراط. تولد ۴۶۹ سال قبل از میلاد
س - افلاطون. تولد ۴۲۸ سال قبل از میلاد
س - ارسطو. تولد ۳۸۵ سال قبل از میلاد
س - اپیکور. تولد ۳۴۱ سال قبل از میلاد
س - اقلیدس. تولد ۳۳۰ سال قبل از میلاد
س - ارشمیدس. تولد ۲۸۷ سال قبل از میلاد

 ایران باستان (پارس)س
جایگاه ایرانیان در جهت دادن به تفکرات دوران باستان

دو عامل اصلی در کمرنگ بودن این جایگاه در تحقیقات کنونی:س
عامل اول: از بین رفتن لوحه های اطلاعاتی که یک کتابخانه بسیار بزرگ محسوب می شده است، در حمله یونانیان به ایران در زمان داریوش سوم. س
بنابر عقیده آندره گدار، باستان شناس معرف فرانسوی (۱۸۸۱ – ۱۹۶۵ میلادی) این آتش سوزی در تخت جمشید توسط سربازان اسکندر مقدونی (اسکندر گجسته) و به دستور مستقیم خود اسکندر انجام شد.س
اما این آتش سوزی دارای یک جنبه مفید نیز بود و آن اینکه در نتیجه آن، تعدادی از این لوحه های گلی پخته شد و در زیر خاکستر و خاک و خاشاک در میان خرابه های برجای مانده، مدفون گشت تا در دوران معاصر برخی از آنها توسط باستان شناسان کشف گردید. س

عامل دوم: کتاب و کتابخانه سوزی در ایران توسط اعراب در قرن هفتم میلادی، به تایید مورخانی چون، ابن خلدون و ابوریحان بیرونی.س

نتیجه آنکه: لیست بزرگی از دانشمندان و فلاسفه و متفکرات طراز اول ایرانی در دوران باستان و پس از آن، تا قبل از حمله اعراب به ایران از بین رفت و ملات بسیار کمی برای تحقیق در ارتباط با تاثیرگذاری ایرانیان بر علم و دانش جهان برجای ماند. در این میان، امر تاریخ نگاری و در برخی اوقات تاریخ سازی، حداقل از رونسانس به بعد به دست اروپائیان افتاد و عمده مراکز علمی جهان اگر هم اطلاعاتی در مورد تاثیرات ایرانیان بر علم و دانش در دست داشته اند آن اطلاعات را در آرشیوهای خود بایگانی نمودند و در دستور کار خود مبنی بر انتشار این اسناد و یا تدریس آنها بطور وسیع در مراکز آکادمیک، قرار ندادند.س

مدارک تاریخی در اثبات جایگاه ایرانیان:س
در میان پژوهشکران اروپائی، عده اندکی از این افراد بنابر دلایلی خاص به ایران باستان علاقمند شده به تحقیق در آن مورد پرداختند. س
بر این اساس و با در نظر گرفتن اینکه مقاله حاضر تنها یک برنامه علمی می باشد که به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالروز تولد استاد الهی تهیه می شود و بنابراین لازم است اصل خلاصه نویسی در آن رعایت شود، تنها به سه سند تاریخی در مورد اثرات عظیمی که ایرانیان باستان بر تفکرات علمی و فلسفی بشری داشته اند، بسنده می کنم.س

سند اول: لوح کورش هخامنشی
سند دوم: گزارش پیلینیوس بزرگ (مسن تر)س
سند سوم: گزارش خانم پرفسور هاید ماری کخ در کتاب " از زبان داریوش " درباره ایران باستان 

بررسی مختصر سند اول: لوح کورش کبیر
در این مورد تنها به یک نکته، اشاره ای کوتاه می شود:س
س -این لوح نشان دهنده این حقیقت است که در زمانی که یونانیان سعی در ایجاد ایزونومی[۱] در آتن داشتند. ایرانیان، دمکراسی را در مرز و بوم ایران به جریان انداخته بودند. این امر نه تنها مورد تایید مورخان و محققان غربی است، بلکه بخش قابل توجهی از عهد عتیق از کتاب مقدس را نیز دربر می گیرد.س

سند دوم: گزارش پیلینیوس بزرگ ( ۲۳ - ۷۹ میلادی)س
س Pliny the Elder (Plinius, der Älteren)   
این فرد، یک نویسنده، تاریخ نگار، طبیعی دان و فیلسوف ایتالیایی بود و از آنجهت او را بزرگ یا مسن تر می نامیدند که برادر یا خواهر زاده او نیز پلینیوس نام داشته است. وی علاقه زیادی به طبیعت ایران باستان داشته و گفته می شود در آثارش از سلسله های پادشاهان ایران و همینطور تکنیک شهرسازی ایرانیان باستان بسیار نامبرده و شرح داده است.س
یکی از کارهای برجسته او که برای ایرانیان کنونی که عمدتن از پیشینه خود بی خبر می باشند در حکم یک گنجینه زیرخاکی می باشد، معرفی یک فیلسوف و دانشمند استثنائی ایرانی است به نام اوستانس[۲] به عنوان استاد بسیاری از فلاسفه یونانی از جمله دمکریت و افلاطون.س

اوستانس کیست
طبق تحقیقات یک شرق شناس معرف به نام فوات سزگین[۳]، استانس جانشین روحانی زرتشت پیامبر بوده است. بر اساس این تحقیقات، وی را بنیانگزار ستاره شناسی(حرکات ستارگان و اشکال فضایی و تعیین زمان برخی پدیده ها) و صاحب کتاب «12 فصل در مورد سنگ محترم» (به آلمانی [۴] ) و یا بسادگی       « کتاب استانس معجزه گر» (به آلمانی[۵] ) می دانند. س
پلینیوس در یکی از کتابهای خود می نویسد: س
س" استانس که در دربار خشایارشاه اول دارای جایگاه رفیعی بوده است، نوشته های خود را به یونان باستان سرایت داده است. این نوشته ها بقدری مورد توجه بوده اند که به آنها لقب نوشته های جادوئی (احتمالن ملکوتی) داده بوده اند. "س
او اوستانس را استاد بسیاری از دانشمندان و فلاسفه یونان می دانست.س

نتیجه آنکه: فلسفه و علوم یونان باستان حداقل از زمان اوستانس به بعد، بطور عمیقی از تفکرات این دانشمند ایرانی و یا احتمالن متفکران دیگر ایرانی، تآثیر گرفته است. در همان گزارش پیلینیوس آمده است که نظریه اتم و تشریح آن که در یونان باستان بسیار مورد توجه بوده است، مربوط به استانس است و همو این مطلب را به فلاسفه طراز اول یونان تدریس نموده است.س

سند سوم: گزارش خانم پروفسور هایدماری کخ [۶] در کتاب " از زبان داریوش" در باره ایران باستان
خانم پروفسور کخ متولد ۱۹۴۳ در شهر مرزه بورگ [۷]، واقع در حدودن شرق آلمان است. وی در رشته ریاضیات دارای درجه فوق لیسانس بود، ولی در نتیجه ازدواج با پروفسور والتر هینتس[۸] که یکی از بزرگترین ایران شناسان دوران معاصر است، به ایران باستان علاقمند شد و تحصیلات خود را در همین زمینه تا درجه کسب دکترا و مقام پروفسوری در دانشگاه ادامه داد. نتیجه تحقیقات عمیق و زمانبر او، کتاب بسیار پر ارزش "از زبان داریوش" می باشد.س
از میان نکات بیشماری که خانم پروفسور کخ در مورد عظمت و شکوه ایران باستان (پارس) ارائه داده است در این مختصر تنها به ذکر دو نکته اکتفا می شود.س
س• شکوه و عظمتی که خانم پرفسور کخ در باره آن گزارش می دهد، نشان دهنده این امر است که دانشمندان، فلاسفه و متفکرین بزرگ و طراز اول زیادی در آن دوران می زیسته اند که طراحی و اجرای چنین تمدن بزرگی را امکان پذیر نموده اند. س
س• تساوی زن و مرد در ایران باستان از نظر حقوقی.س

به دوستداران و علاقمندان به تاریخ باستان ایران توصیه می شود این کتاب با ارزش را تهیه نموده مطالعه نمایند. از آنجا که هدف در این برنامه علمی، تعیین سیکلهای تفکرات علمی بشر در تمدن حاضر است و نه بررسی تاریخ باستان ایران، به همین حد اکتفا می شود.س

در هر حال آنچه از دوران باستان باقی مانده است و به عنوان سند، قابل بررسی و اعتنا می باشد، گویای این امر است که علیرغم برخی تفکرات قابل توجه، مانند نظریه تالس مبنی بر اینکه همه جهان هستی مملو است از خدا، نحوه ایجاد خلقت و ساختار جهان هستی تشریح نشده است و اگر هم اسنادی در آن زمان برای مثال در ایران باستان موجود بوده است، امروزه چیزی از آن در دست نیست.س

قرون وسطی
مابین قرن ششم و اوایل قرن پانزدهم میلادی، دورانی از تاریخ بشری در تمدن حاضر رقم خورد که در ایجاد آن، عوامل زیادی موثر بوده اند. در این دوران که به عقیده من دوران رکود تفکر و جزمی شدن آن بوده است، اتفاقات زیادی رخ داد که شرح آن وقایع در این مختصر نمی گنجد، اما آنچه بکار ما در بررسی دوران مابعد این قرون سیاه می آید عمدتن وقایع مربوط به افراط گرائی مذهبی، بویژه در محدوده اروپا بوسیله کلیسای کاتولیک می باشد. در این ارتباط تنها به چهار نکته اشاره می شود که بطور عمیقی بر نحوه تفکرات در رونسانس و بطور کلی بر شکل گیری آن تاثیرگذار بوده اند.س

س - تحکیم احکام شریعت در قلمروی مسیحیت
س - جن گیری
س - ریشه کن کردن جادوگری
س - ایجاد دادگاه های تفتیش عقاید

بر اساس تنها این چهار نکته که اجرای آن، با اجبار و بطریق متعصبانه، کور و همراه با قساوت و شکنجه بوده است، اثرات مخربی بوجود آمد که در نهایت، نتیجه ای معکوس برجای نهاد و منجر به شکستن آن دگماهای تحمیلی دینی در دوران رونسانس شد.س
از آنجا که مواردی از افراط گرائی در جهان مسیحیت عنوان شد، باید بیاد داشت که وقایع دیگری ماقبل قرون وسطی و بطور دقیق تر در دوران باستان به وقوع پیوست که در ایجاد دوران تاریک و سیاه (قرون وسطی) تاثیرگذار بود. از جمله این وقایع، می توان به نهضت فکری آریوس و ایجاد فرقه آریانیسم در قرن سوم میلادی، در جهان مسیحیت اشاره نمود. این کشیش و متفکر بزرگ مصری، تثلیث و الوهیت عیسی مسیح را رد نمود و نهضت بزرگی را در جهان مسیحیت براه انداخت. برای کسب اطلاعات کامل در این مورد به مقاله " آریانیسم و مذاهب و فرقه های مسیحی معتقد به آن" در بخش الهیات پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان و یا در یوتیوب این پژوهشکده رجوع نمایید.س


س ۲- دوران رونسانس
شروع آن در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم      
فشار در اجرای احکام شریعت و رواج دگماهای خرافی مذهبی در قرون وسطی باعث شده بود که عده زیادی از انسانها، در هر زاویه ای جنی و جادوگری را در کمین خود بپندارند که برای رهایی از آن باید به ردیفی بی انتها از دعاها و دستورات مذهبی بیاویزند و یا به جن گیرهای کلیساها مراجعه نمایند. علم و دانش و صنعت در این دوران سیاه از پیشرفت نازلی برخوردار بود و خرافه پراکنی و خرافه گرائی بیداد می کرد. یک نمونه از این وقایع سیاه، محکوم شدن گالیه در دادگاه تفتیش عقاید به علت دفاع از نظریه کوپرنیک بود که نظریه کلیسا مبنی بر مرکزیت زمین در جهان را رد می کرد. س

نتیجه انباشت چنین دگماهای خرافی و تنگ نظرانه و همچنین شدت و خشونتی که در اجرای آن بکار گرفته می شد، باعث شده بود انسانها از تفکر بازداشته شوند و یا تفکر در پستوهای ذهن مخفی بماند و مجال بروز نیابد. این امر دوام نیاورد و با ازدیاد روز افزون متفکران، قرون سیاه بسر آمده دوران روشنگری ظهور یافت.س

  دو حادثه کاملن تآثیرگذار در رونسانس
س - تولد رنه درکارت (۱۵۹۶ در تورین فرانسه –۱۶۵۰ در استکهلم سوئد)س
دکارت یک ریاضی دان و فیلسوف بسیار تاثیرگذار بود. بطور کاملن خلاصه می توان گفت که وی بر این باور بود که خدا یکبار دنیا را آفریده و براه اندخته است و پس از آن، این ماشین بطور خودکار تا ابد بکار خود ادامه می دهد.س
 او می گفت: س
س"خدا در خواب از من خواسته است تا علم را یکپارچه کنم"س
دکارت را می توان پایه گذار تفکرات فلسفی رونسانسی در اروپا دانست که به مرور در تقریبن همه مراکز علمی و آکادمیک جهان تاثیرات خود را برجای گذاشت. این تفکرا ت دارای یک نقطه ضعف اساسی بود تا بتواند بطور کامل، حداقل سه قرن بر افکار علمی جهان حکومت کند. این ضعف، سال ها بعد، بوسیله نابغه ای دیگر که اواخر عمر او در انگلستان بدنیا آمد، بر طرف شد.س

س - تولد اسحق نیوتن در بریتانیا (۱۶۴۲در لینکلن شایر- ۱۷۲۷در کنزینگتن)س
او یک ریاضی‌دان، فیزیکدان، ستاره شناس، الهیات دان و نویسنده ای بزرگ بود. وی در حوزه های مختلف فیزیکی و ریاضی مانند قوانین حرکت و گرانش جهان وارد شد و نقطه نظرات خود را عنوان نمود. نیوتن اولین تلسکوپ بازتابی کاربردی را ساخت. س

بدیهی است که در این مختصر، هدف بررسی زندگی و آثار نیوتن نیست. از اینرو تنها به یک نکته اساسی که برای ما در این برنامه علمی حائز اهمیت است بسنده می کنیم. س
از آنجا که تفکرات دکارت بیشتر جنبه فلسفی داشت، محاسبات و تعیین قوانین حرکت و در پی آن فرمول های ارائه شده توسط نیوتن، مانند نیمه گمشده آن تفکرات عمل نمود و نقطه ضعف جهانبینی دکارتی را برطرف نمود. از اینرو می توان چنین نتیجه گرفت که: س 

تفکرات دکارت به همراه معادلات ریاضی - فیزیکی نیوتن، جهانبینی جدید پسا قرون وسطی را در دوران رونسانس ایجاد نمود که به تفکرات دکارتی- نیوتنی شهرت یافت و تا حدود دو تا سه قرن بر فضای مراکز آکادمیک جهان سایه افکند و جهان علم را تحت کنترل خود درآورد.س

با اینحال این تفکرات به علت نقاط ضعف بسیار در دیدگاه خود نسبت به خلقت، هرگز قادر به پاسخ دادن به سئوالات عمده بشری که از ابتدا مطرح بوده است نبود.س


س ۳- تفکرات کوانتمی هایزنبرگی
 اوایل قرن بیستم      

یک حادثه علمی بزرگ، ایجاد مکانیک کوانتم
بطور کاملن خلاصه می توان گفت بر اثر پیشرفت صنعت از اوایل قرن هجدهم میلادی تا اوایل قرن بیستم، به ویژه در زمینه تلسکوپ و میکروسکوپهای مختلف، فیزیکدانها قادر به مشاهده کهکشانها و در جهت مخالف در درون ماده شده بودند. امر تدقیق در این دو زمینه، این دانشمندان را به این واقعیت نزدیک ساخته بود که فیزیک نیوتنی پاسخگوی حرکات و حالات ذرات در مکانهای ماکروسکوپی و میکروسکپی نیست. از اینرو در صدد تدقیق و تعیین معادلات جدید برآمدند. این امر منجر به ایجاد علم جدیدی شد که بزودی آن را مکانیک کوانتم نامیدند. س

آلبرت آینشتاین (۱۸۷۹ تا ۱۹۵۵)س
اینشتین(آینشتاین) را در واقع یک فیزیکدان نظری می دانند. نظریه نسبیت خاص (حرکت، الکترودینامیک، هم ارزی ماده و انرژی) و نسبیت عام که تعمیم نسبیت خاص است بخشی از تفکرات و زحمات او در زمینه فیزیک می باشد. با آنکه برخی از نقطه نظرات او در فیزیک، در ایجاد مکانیک کوانتم موثر بود، با اینحال او هرگز این علم را مورد تایید قرار نداد. او معتقد بود:س
س « با اینکه این علم کارهایی انجام داده است اما ما را حتی قدمی به خدا نزدیک نمی کند. " س
او در مقابله با حساب احتمالات از نوع کوانتمی آن به دوست خود ماکس بورن نوشت: س
س " نمی توانم بپذیرم که خدا تاس می اندازد.» س
با تعمیم نقطه نظرات فیزیکی آینشتاین در زمینه های مختلف از جمله فتوالکتریک، فیزیک نیوتنی، مطلق بودن خود را از دست داد، زیرا او اعلام نمود: س
س «مکانیک نیوتنی، تنها در محدوده ای خاص کاربرد دارد و معتبر است»س

ورنر هایزنبرگ (۱۹۰۱ تا ۱۹۷۶)س
یکی از کارهای مهمی که هایزنبرگ در فیزیک مدرن که آنرا بزودی مکانیک کوانتم نامیدند به انجام رساند، ارائه معادله "اصل عدم قطعیت" بود. شاید همین امر، وی را به عنوان پدر مکانیک کوانتم در تاریخ علم به ثبت رساند، حال آنکه افراد زیادی در بوجود آمدن این علم دخیل بودند. فیزیکدانان مطرحی چون ماکس بورن، نیلز بور، اروین شرودینگر، پاسکال جوردان، هاسبروک ون ولک و ماکس پلانک و دیگر دانشمندان که هرکدام تحقیقاتی را در زمینه های مختلف فیزیک که منجر به ایجاد مکانیک کوانتم شد، به انجام رسانده بودند. س
 در واقعیت امر، مجموعه نظریات این محققین، مکانیک کوانتم و در پی آن، جهانبینی کوانتمی را ایجاد نمود. روندی که به تدریج بیشتر به جنبه فلسفی قضیه متمایل شد و باعث ایجاد نظریه هایی مانند جهانهای کوانتمی موازی شد. س

تاثیرات مکانیک کوانتم و تولد یک علم دیگر
دانشمندان و متفکرین به مرور دریافتند که مکانیک کوانتم پاسخگوی نحوه ایجاد جهان هستی نیست. این علم به تدریج به فلسفه روی آورد و در نهایت تبدیل به ملاتی برای فیلم های تخیلی-علمی هالیوود شد. این علم در بهترین حالت نیز از تشریح انفجار بزرگ یا بیگ بنگ عاجز بود و نمی توانست دلیل برهم خوردن تقارن مابین الکترون و پوزیترون را توضیح دهد. در این ارتباط، آلبرت آینشتاین معتقد بود، این علم به یک سری تفکرات ایده آلیستی تبدیل شده است.س

در هر حال تفکرات کوانتمی، خط بطلانی بر تفکرات رونسانسی دکارت-نیوتن کشید و نشان داد در ایجاد پدیده ها می توانند عوامل زیادی دخیل باشند. در بهترین حالت می توان گفت تفکرات دکارت-نیوتنی با ارائه مکانیک کوانتم بشدت محدود شد. س

فیزیک ذرات
در همان حول و حوش، بطور غیرمستقیم، متآثر از مکانیک کوانتم، علمی بوجود آمد که آنرا فیزیک ذرات یا پارتیکل فیزیک نام دادند. این علم قرار بود با تدقیق در درون اتم و مناسبات درون هسته، ساختار جهان هستی را توضیح دهد. به عقیده من این علم توانست قدمهای موثری در شناخت ما از ماده بردارد. با این حال این علم نیز هنوز نتوانسته است یک تعریف علمی منطقی از ایجاد جهان هستی و ساختار آن ارائه دهد. با این حساب می توان ادعا نمود، در مقایسه با مکانیک کوانتم، فیزیک ذرات موفق تر عمل نمود.س


س ۴- تفکرات علوم تلفیقی
با یک تحقیق عمیق در مورد هر سه جهانبینی یاد شده فوق، به سهولت می توان دریافت که هیچکدام از آنها قادر به تشریح و توضیح ساختار جهان هستی و نحوه ایجاد آن نبوده اند. در این میان، ادیان نیز اگر عاجزتر از علم عمل نکرده باشند، به همان اندازه دچار کمبود اطلاعات بوده اند. در این میان و شاید به همین دلیل، درست در زمانی که نه تنها دانشمندان و متفکران، بلکه توده مردم نیز خواستار درک مسائل حل نشده ای در ارتباط با مبدا خلقت، نحوه ایجاد جهان هستی و ساختار آن، دلیل وجود انسان در سیاره زمین و تناقضات آن هستند، شخصی پا به عرصه وجود گذاشت که با ارائه جهانبینی خود، نقطه پایانی بر این 
سردرگمی علمی، فلسفی و الهیاتی نهاد.س

استاد الهی
درست شانزده سال بعد از تولد آلبرت آینشتاین و شش سال قبل از تولد ورنر هایزنبرگ، کودکی خاص در یکی از قصبات کوچک در استان کرمانشاه در ایران بدنیا آمد که سالها بعد درست در زمانی که آینشتاین به دانشمندان مکانیک کوانتم هشدار می داد که این علم، ما را حتی قدمی به خدا نزدیک نمی کند، دکترین خود را بر اساس یک مشاهده معنوی از نحوه ایجاد خلقت تکمیل می نمود که قرار بود نه تنها علوم آکادمیک، بلکه نحوه تفکرات نوع انسان بر روی زمین را تغییر دهد. در این راستا، نتیجه تحقیقات و پژوهشهای وی در دو بعد مادی و کوانتمی، تکمیل آن دکترین را امکان پذیر ساخت.س

تولد علوم تلفیقی
علوم تلفیقی، ارائه آموزه های معنوی استاد الهی می باشد که با کمک علوم آکادمیکی چون زیست شناسی، به ویژه ژنتیک، و فیزیک ذرات، بخوبی قادر به تشریح نحوه ایجاد ساختار جهان هستی می باشد. در روند تلفیق این دو علم، به مرور، فیزیک ذرات و زیست شناسی نوینی ایجاد شد که در کلیات خود، نقاط ضعف دو علم یاد شده فوق را برطرف نموده بود.س

این علم در دو سطح زیر به این مهم دست یافته است:س
س ۱- ایجاد جهان هستی از قبل از بیگ بنگ یا انفجار بزرگ، تا آغاز انبساط جهان.س
س ۲- ایجاد موجودات در سیاره زمین.س

در این ارتباط، علوم تلفیقی به معضلاتی از علم پاسخ داده است که تا به امروز علوم آکادمیک از پاسخگوئی به آن عاجز بوده است.س
با ارائه علوم تلفیقی، به دوران تفکرات کوانتمی هایزنبرگی نیز خاتمه داده شد و مرزهای علم هزاران کیلومتر جابجا شد و در این روند حتی به معضلات مربوط به ادیان نیز پاسخ داده شد. این علم حداقل در تمدن حاضر آخرین جهانبینی خواهد بود و علم دیگری نخواهد آمد. س

تنها چند نمونه از معضلاتی که جهانبینی علوم تلفیقی بدان پاسخ داده است:س
در ژنتیک
س - دلیل ایجاد ترنس لوکیشن های کروموزومی[۹] مانند فیلادلفیا کروموزوم
در زیست شناسی
س - دلیل ایجاد جمادات، گیاهان و حیوانات و نحوه تبدیل آنها به یکدیگر
س - دلیل ایجاد یک بشر و ارتباط آن با بدن فیزیکی
س - تشریح کامل هر دو بعد یک انسان
در پزشکی
س - دلیل ریشه ای ایجاد بیماری ها و ویروس های نوظهور
در فیزیک ذرات
س - نحوه ایجاد هر اتم برای اولین بار
در فلسفه وجود
س - تشریح ایجاد جهان هستی، قبل، هنگام و بعد از بیگ بنگ
و ده ها مجهول دیگر که بوسیله علوم تلفیقی تشریح شده اند.س

این علم و همینطور آموزه های دیگر استاد الهی در حال حاضر در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان به شش زبان انتشار می یابند.س
با تشکر از حوصله شما


لغات متن

س[۱] ایزونمی به مفهوم تساوی سیاسی همه طبقات جامعه در مقابل قانون است
[2]Ostanes
[3] Fuat Sezgin شرق شناس معروف ترک 
[4]«Das Buch der zwölf Kapitel über den ehrenhaften Stein»
[5]«Buch von Ostanes dem Magier»
[6] Heidemarie Koch
[7] Merseburg
[8] Walther Hinz
[9] Chromosomal translocation 

:شناسنامه این مقاله

تحقیق و پژوهش : فرامرز تابش


منابع: س
کتاب "از زبان داریوش " نویسنده: پروفسور هایدماری کخ

مقالات پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان:س
س - دمکراسی، آنالیز و آسیب شناسی . قسمت اول
س - آریانیسم و مذاهب و فرقه های مسیحی معتقد به آن
س - حقوق بشر در دانشگاه سیرکمال
 س - اصل عدم قطعیت هایزنبرگ
مقالات آلمانی:س
  Artikel Nr. 4 und 6،5

کد مقاله در آرشیو پژوهشکده:س
 +ihv üihkfdkd fcvä nv jlnk phqv

در یوتیوب
برای مشاهده فیلم ویدئویی این مقاله، کلیک کنیدس 

مقاله صوتی برای نابینایان. کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر